July 31, 2013: Plotting with my son Alex for all-new stories for A Deviant Mind. Let's listen in:
Today

Alexander Kirtley
Hey mom, what are Lucky and Tayge's current profession? Pretty sure you might have told me before but I've currently forgot.

Today

Pam Harrison
Presently, they're a couple of guys who are into salvage and resale. They don't make a load of money at it, and for the story you're writing they're making a complete change and deciding exactly what it is they REALLY want to do. They've been called freebooters (pirates) in the past, but they're really not. In the early books, when some of the readers misjudged them, I just ran with it.

Alexander Kirtley
I'm trying to think of what kind of setting I want to write them in

I just can't find it atm

BTW you should go to my You tube and look at my newest video

Pam Harrison
I should. You're trying to decide the setting? What's the story?

Pam Harrison
I was showing these to your uncle Robby Rabuck last night...while he was building a Minion in CG.
2013-10-06-Page_6 2013-10-02-Page_5

Pam Harrison
Watching VLog with Ralier!

Pam Harrison
So what's your story about

I'm going to go make a phone call, brb

Alexander Kirtley
not sure yet, wanna try and make it with some action in it though.

Pam Harrison
Please.

How about a casino setting? I got a story that I haven't fleshed out yet

Or....

Pam Harrison
Nah, let's make an all-new story.

Alexander Kirtley
The only thing I can think of is like a Mercenary type deal thing

That's all I have atm

Pam Harrison
I know. I haven't made any plans beyond the current storyline. The premise is that Tayge and Lucky never made anything of themselves to date, they have now come to terms with their pasts and all their demons, and now the universe is an open road.

They have as clean a start as anyone could dream of.

Alexander Kirtley
hmmm

I shall think on this

I'll prolly end up making a sidestory onto yours

Pam Harrison
But they have been doing light merchant stuff. You could have them drop into a place where things are not going as well as the Imperium thought. Let's not do an all-out war, but they now have three females tagging along: Xiu, who can actually take care of herself, and Asuka and Najimi who are only 18. Asuka's the telepath and Najimi has been working out because she's going to be on the crutches for awhile but she doesn't want to be a helpless female.

Pam Harrison
I have a couple of scenes from #16, Political Asylum, where Najimi punches the shit out of the villain with the butt end of her crutch. She draws back the arm to hit and he gets more impact than he bargained for

Alexander Kirtley
lol

nice

Nice

Pam Harrison
When Doug and I created this series in 80, the kid sidekick Julie was about 6 years old. You and I both know it was a cute idea, but it would never work in this genre

The kid sidekick evolved into Asuka and Xiu.

Alexander Kirtley
nice i like it

I shall have to think on these things

Pam Harrison
Not a problem, just giving you enough background to work with. Najimi has a mouth on her, so curse away.

Pam Harrison
And she's a princess. By now all the readers know her full background so they know why she is that way.

Backstory is king

Alexander Kirtley
ofcourse

Why do you think i always ask you so much about it? lol

Pam Harrison
And the signature double bird.

Pam Harrison
This is the issue where Najimi comes to deal with her heartbreak of having to abandon Xiu at the slavemarket on Rigelis. The two of them had a lot of adventures before they came into this series, so there's a lot of untapped story there, too.

Yeah, Najimi's gay, Xiu's straight. It was an interesting relationship.

Alexander Kirtley
lol sounds like it XD

Pam Harrison
Xiu and Lucky and Tayge are about 25

Xiu was a warrior on her homeworld, so she can handle herself. She was injured protecting Najimi from thugs and that's when the incident on Rigelis happened. I'll send you a link to the books so you can get caught up.

Alexander Kirtley
sweet, I'll make sure to catch up and see what else I might need to keep in mind when writing

Pam Harrison
Ask me anything

Pam Harrison
Well, Najimi and Asuka are a couple, Lucky and Xiu are coupled, it's poor Tayge who can't seem to find his girl

Pam Harrison
And now your stage is set.

Be Sociable, Share!